Rólunk Rendelj! Kritikák Ajánlók Könyvkritika Starbucks Frappuccino

2015. augusztus 22., szombat

28. kritika

Édes élet

Első benyomás:
 Nagyon tetszik a fejléced, bár a középen levő lánnyal nem értek egyet, de ettől függetlenül nagyon szép, passzol a cím betűtípusa is.
Számomra leginkább ez a világosbarna szín volt elragadó, nagyon hangulatos az egész design!

Cím:
 Találó, a gimnazisták élete valóban édes, de legalábbis sokat küzdenek azért, hogy édes legyen.

Prológus/fülszöveg:
 A fülszövegben leírt szöveg elegendő hosszúságú, nekem nem volt annyira figyelemfelkeltő. Talán amiatt, hogy "egy újabb gimis blog", vagy nem is tudom, de a fülszöveg elolvasása után nem sok kedvem volt az olvasáshoz. Láttam, hogy kiemelted az indokokat, hogy miért érdemes követni a történeted; ehhez azt fűzném hozzá, hogy a legtöbb ilyen témájú blog írója arra törekszik, hogy valóságos karakterek kidolgozásával egyedit alkosson.
 Aztán persze kellemeset csalódtam, mert a te blogod mégis más, erre később kitérek, de a fülszöveg egyáltalán nem megnyerő.
 Prológusod tetszett, tökéletes indító, épp elegendő információt közöl le a történetről.

Történet:
 A témát a gimis-szerelmes kategóriába soroltad, számomra nem igazán tűnt ki a többi ilyen témájú blog közül, talán annyiból volt más, és élvezhetőbb, hogy nagyon könnyen beleéltem magam az egészbe, mert tavaly én is végigjártam ezt az utat a gólyatábortól kezdve a kolis beköltözésen át az első szerelemig, s több emléket idéztem fel magamban a sorokat olvasva. Emellett a szereplők is pont olyanok, akikkel nap mint nap össze vagy zárva az osztályterembe, a megjelent problémák pedig teljesen valóságosak és átérezhetőek.
 Az események szerintem túl gyorsan pörögtek és inkább azt éreztem, hogy 17-18 éves fiatalokról olvasok, mintsem 15 évesekről.
 Az érzelmek leírását elég gyengének találtam, példának hoznám fel, mikor Barbit majdnem megerőszakolták. Egy ilyen sokkot sokkal részletesebben le lehetett volna írni, azon kívül, hogy sírt.
 Több valótlan dolgot is felfedeztem a történetben, főleg a szerelemmel kapcsolatban. Vivi "beleszeretett" Ádámba, de mit is tudott róla? Kedves, vicces és nagyon helyes, ráadásul itt még kevesebb mint egy hónapja ismerte. Na és azt sem értettem, hogy Barbi természetesen szenvedett a szakítás után, de le lehetett szűrni, hogy már Adriánt "szereti" (nem, ilyen rövid idő alatt nem lehet szerelembe esni).
 Hiányoltam még a kollégiumi élet bemutatását, nem tudom, Te kolis vagy-e, én igen és jó tapasztalataim vannak róla, pl. csomó programot szerveznek nekünk (vagy épp mi szervezünk magunknak:D) és a koli által ismertünk meg egy csomó felsőbb évest is.
 A szerelmi szálak nagyon tetszenek, jól alakítottad ki őket! Kíváncsi vagyok, hogyan fogod tovább csavarni őket, nagyon meglepett, hogy Vivinek már ezelőtt köze volt Adriánhoz. Én teljesen a #teamBence csapatát erősítem és remélem Barbi szíve is inkább az említett fiú felé fog húzni.
 Barbi és Andris szakítása váratlanul ért, de miután elolvastam a 200 feliratkozós különkiadást, már értettem mi volt az ok. Huh, nem gondoltam volna, hogy ilyen rohadék az a fiú, és pont a legjobb barátnővel csalja meg, áhh miért.
 Örültem, hogy végre egy magyar gimi életébe csöppentem bele, csak magyar szereplőkkel. Azért volt élvezhető a blogod, mert nagyon valóságosra alkottad, a karakterek közül pedig majdnem mindegyikkel találtam valami közöset a filmek alapján. Kellemes csalódás volt, mert a történeted egyáltalán nem volt "SzJG új kiadása" stílusú, pedig sajnos több ilyen témájú blog is hajaz a sikersorozatra.
 A sztori elején találtam pár értelmetlen mondatot, ki akartam másolni ide, de nem találtam meg őket. Helyesírási hibákkal nem találkoztam, szép munka!
 A leírás-párbeszéd aránnyal nincs problémám, jól eloszlanak. A szókincsed választékos, szóismétlések nincsenek.

Szereplők:
 Huh, nem tudom eldönteni, hogy Barbit bírom-e, vagy sem. Kicsit sok a viselkedése, néhol a ribanc jelzőt is ráaggattam a szerelmi háromszög (négyszög, nem is tudom..) miatt, de belegondolva lehet én is így viselkednék egy ilyen helyzetben. Ő tipikusan az a szereplő, akit mindenki imád és minden fiúnak bejön. Sajna ez is azt az álláspontot erősíti, hogy nem szeretem annyira.
 Vivit annál inkább kedvelem, nagyon szerethető karakter és mindig igaz barátként viselkedett. Remélem lesznek majd konfliktusok közte és Adrián között.
 Ha már Adriánt említettem, akkor róla egyből az ugrik be, hogy ő a meg nem értett rosszfiú a történetedben. Ez a típus is megtalálható minden osztályba, már csak egy barátnőt kellene mellé adni (pl. a Lanával való kapcsolata jó indítás volt) és hoppá még egy bonyodalom. Kíváncsi vagyok, az érzései megváltoznak-e Barbival kapcsolatban. Egyébként szerintem Adrián a legerősebb és legjobban felépített karakter a sztoriban.
 Bence pont az ellentéte legjobb barátjának, ő a jó fiú. Szerethető karakter, de nem sorolható az álompasi kategóriába. Ahogy már említettem, inkább neki szurkolok, de őt mégis csak egy legjobb fiú barátnak tudom elképzelni a továbbiakban. Közte, és az Adrián közti kapcsolat nekem a Vincent-fiúk történetét idézte elő (Ha az enyém lennél), de ott a rossz fiú nyert, itt pedig még kérdéses.
 Akiről remélem még többet fogunk olvadni, az Mia. Bírom a rossz lány karaktereket, remélem nem tűnik el teljesen főszereplőnk életéből.
 Nagyon tetszett a szereplők bemutatkozó kisfilmje, nagyon ötletes és újszerű megoldás. Elég nehéz volt a sok szereplőt megjegyezni, ezért mikor feltűnt valaki neve, reflexből kapcsoltam át a kisfilmjükre. :D

Remélem nem bántottalak meg semmivel, további sok sikert az íráshoz, és gratulálok a rengeteg feliratkozóhoz a blogodon! :)


2 megjegyzés:

  1. Nagyon szépen köszönöm a véleményed :)
    Hát... A szereploket néha magamból inditom ki, és én elég hamar leszek szerelmes... Így annak az a háttere... :D Amit emlitettel azokra még figyelni fogok :)

    Koszonom ❤

    VálaszTörlés
  2. Oh, értem. :D
    Remélem, hasznodra vált a kritika!
    Puszi ❤

    Klaudia

    VálaszTörlés