Rólunk Rendelj! Kritikák Ajánlók Könyvkritika Starbucks Frappuccino

2015. augusztus 7., péntek

19. kritika

A fantasztikus plébánia és egy elfeledett sérelem

Első benyomásom:
 A blog kinézete nagyon aranyos, de számomra túl színes. A pöttyös hátteret lecserélném valamilyen kevésbé semleges színűre, vagy az oldalon megjelenő barackszínű árnyalatra.
Alapjáraton tetszik a design, a fejlécet viszont hiányolom. Lehet, te nem akartál fejlécet, de egy ilyen szép designhoz kellene a fejléc.
 Próbáltam megnézni a trailert, de nem volt elérhető. Ez valószínű az én hibám, mert tabletról próbálkoztam a megtekintésével...
Nagyon figyelmes vagy, hogy külön menüpontban leírtad az egyházi megnevezéseket!

Prológus:
 Sajna nem írtál prológust és a Fülszöveg sem helyettesíti. Szerintem az első rész tartalma simán elmehetett volna prológusnak, mivel onnét indul be az egész sztori. Ha Borókát nem húzzák meg a német nyelvű töri érettségin, nem kerül a plébániára. A prológusok általában azt írják le, hogyan indult az egész cselekmény.
 A Fülszövegben megismertem az alaptörténetet és picit többet is a kelleténél. Nyilván lesz valami Norbi és Boróka közt, de ezt nem kellett volna megemlíteni a Fülszövegben, mert nem is tudom.. Olyan illúzió rombló. Igaz, hogy alapból rá lehet jönni, de mégis így leírva másként hat, mintha magam következtetném ki.
Ezzel azt akartam mondani, hogy jó a Fülszöveg, de kevesebb információt is tartalmazhatna.

Történet:
 Nagyon egyedi történetet olvashattam, nem találkoztam még ilyennel, de kellemes csalódást okozott. Nem tudom, van-e valami kapcsolatod a lakhelyed plébániájával, de nagyon valóságosan adtad elő az ottani éltet, ez nagyon tetszett! Fedeztem fel egy-két kevésbé valósághű dolgot, pl. mikor megbukik az érettségin; ez nem ilyen egyszerűen megy (láttam ezt kommentben is említették).
Igazán aranyos a sztori, részről részre jobban megkedveltem a kis vidám társaságot. Nekem kicsit gyorsan történtek a dolgok, de nem szemfényvesztő stílusban, meg lehetett barátkozni a tempóddal.
 Az nem tetszett annyira, hogy a részeknek nem adsz címet, de ez inkább csak ilyen egyéni probléma. Néha kicsit hosszúnak találtam pár részt, de ettől függetlenül nagyon jól egymásra vannak építve a részek, mindegyikben van egy olyan momentum, ami fontos, nem éreztem azt egyszer sem, hogy töltelék részt olvasnék.
A történetről nincs más mondanivalóm, igazán egyedi, magával ragadó és kellően romantikusnak ígérkezik.
 Először is a fogalmazás módodra térnék ki. Nem annyira tetszett. A párbeszédek egyértelműen többségben vannak, emiatt hiányoznak a szép, kerek mondatok. Amit még hiányoltam, az az volt, hogy a szereplők érzelmeinek leírásával sem vagy olyan jóba. Ezzel semmj baj nincs, én ezt úgy "tanultam" meg, hogy rengeteg könyvet olvastam, és volt olyan kötet, amiben minimum 3 sorban írtak az aktuális szereplő gondolataival, érzéseivel kapcsolatban. Félre ne érts, sem én, sem más nem várja el, hogy írj egy komplett könyvet. :D
 Helyesírásod rendben van, eltekintve a pár vesszőhibától vagy az elgépelésektől.
 Azt vettem észre, hogy mondatalkotásod részről részre jobb és változatosabb lett. Szerintem ez az egyik legfontosabb, hogy az írás közben is fejlődünk. Mindig örömmel olvasom az olyan blogokat, ahol látom, hogy az író részről-részre jobb lesz.
Szóhasználatod is megfelelő, alkalmazod a szinonímákat, ami kiküszöböli a szóismétléseket.

Szereplők: 
Huh, jó sok szereplő van, próbálok mindenkiről pár mondatot írni.
 Boróka először nem volt olyan szimpatikus nekem, azzal, hogy olyan könnyen ott hagyta az érettségit, a tanárt, aki rajongott érte, s a tanárképzőről szőtt álmait feladta kilépve az ajtón. Aztán egészen megkedveltem, látva, hogy milyen szépen bánik mindenkivel az egyházközösségben, milyen segítőkész a ministránstáborban. Tetszenek a beszólásai és a napló olvasás közbeni gondolatai is.
 Nem tudom, Boróka miért gondolja azt, hogy Norbi nem helyes, én teljesen más véleményen vagyok róla a Szereplők menüpontban feltüntetett kép alapján. Tisztelem őt, hogy kitart az mellett, hogy pap lesz. Sosem tudtam, mi veszi rá a férfiakat, hogy pappá szenteltessék magukat, de nagyon szép dolog szerintem. Külön tetszett az a jelenet, mikor a strandon van a családjával, ahol apja és húga egyaránt kitérnek arra, hogy nem zavarja-e a sok alulöltözött nő látványa. Sajnos még nem sokat tudhattam meg róla, de remélem a továbbiakban egy nagyon jól kialakított karakterről olvashatok.
 Antal atya és István atya jófejek, igazán szimpatikus karakterek.
 Mária néni nagyon édes, de ugyanakkor látszik, mekkora szava van a háznál. Esetleg el tudnám képzelni, ahogy majd pletykál Bogival Boróka és Norbi különös kapcsolatáról, miközben süti a híres áfonyás pitét, amit én is szívesen megkóstólnék. :)
 A kislányok, Annus és Zsófika, ki sem maradhatnának a sztoriból, néha kicsit idegesítettek, főleg Zsófi, de ez is inkább egyéni probléma, mert én, hogy is mondjam, nem vagyok túl jóba az ilyesmi korú gyerekekkel, de kétségtelen, hogy jó helyük van a plébánián.
 Fruzsi és Dodó tökéletesen betöltik a legjobb barátnő helyét Boróka életében. Kettejük közül nekem Dodó a szimpatikusabb, szerintem ő érettebben viselkedik.
 Nekem személyes kedvenc szereplőm Bogi, látszik milyen nagy szíve van, első percben megfogott a kisugárzásával. Tetszik a fiatalos viselkedése is, attól függetlenül, hogy ő volt főszereplőnk matek tanára, inkább nővéreként tekintetett mindig is a lányra. Férje, Tamás is hozzá hasonló rendes, jószívű embernek tűnik.
 Marci és Veronika eddig nem sok szerepet kaptak, Verát egyszerű volt kiismerni, kicsit butácska, de rendes lány. Én inkább Boróka húgaként jelentettem volna meg.
 Kati, Laci, Gabi és Zoli szerepeltetése azért volt jó ötlet, mert így konkrétan két egymástól független történetet olvashatunk. Kíváncsi vagyok, hogyan jutott el végül Kati odáig, hogy Laci mellett kössön ki, bár nekem Zoli alapból nem szimpatikus (még úgy sem, hogy a Szereplőknél DiCaprio-ként van ábrázolva).
 Aki nincs külön feltűntetve, de szerintem szóra érdemes, az Tamás unokaöccse. Remélem szerepelni fog még, esetleg egy szerelmi háromszöget is el tudnék képzelni! ;)

Pár tanács a végére:
- próbálj hosszabb, kerekebb mondatokat megfogalmazni pár kötőszó alkalmazásával
- érzelmek kimutatása
- több leírást belevinni a részekbe

Remélem nem bántottalak meg semmivel, és ez a kritika is hasznodra válik, én nagyon örülök, hogy kértél tőlünk kritikát, mert ezáltal megismertem a blogod. A rendszeres olvasóid számához adj hozzá mégegyet, a továbbiakban is követni fogom a blogod.
További sok sikert a blogoláshoz! :)






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése