Rólunk Rendelj! Kritikák Ajánlók Könyvkritika Starbucks Frappuccino

2015. augusztus 11., kedd

22. kritika

The secrets of the forest 


Első benyomás:
 A fejléc nem nyerte el tetszésemet. Leginkább az nem tetszik, hogy az egész teljesen kék. Jobban el tudnám képzelni a fejléc hátterét a kéknek egy világosabb árnyalatával, a lányt középen pedig fekete fehérben. De ez persze csak ízlés kérdése.
 A kis kép felül nagyon kitűnik, nincs egységben a blog kék stílusával. Ezt a kis "hibát" leszámítva egységes, harmonikus a design.

Cím:
Egyszerű de nagyszerű. Semmi kivetnivaló nincs rajta.

Prológus:
 Nincs, de a te esetedben (kivételesen) nem is hiányolom. :)
 A fülszöveg jó lenne, de nekem úgy tűnik, mintha csak az első évadra vonatkozna. Mármint, lényegében összefoglalja az eseményeket, de mivel az első évad könyvborítóján is ezek a sorok szerepelnek, nem tudom összeegyeztetni. Aki meglátja ezt a szöveget, egyből neki is áll olvasni, mert pont annyi információt tartalmaz, ami elegendő ahhoz, hogy az odatévedt személy gondolkozni kezdjen a sztoridon.

Történet: (huh, ez kemény dió lesz)
Először az első évadról írnék.

 Igaz, hogy nagyon megnyerő a fülszöveg, de be kell vallanom, először nem tetszett a történet. Kicsit zavaros volt még az elején a sok információ, de igazából az ilyen fajta blogok/könyvek sem tartoznak a kedvenceim közé. Aztán jött az áttörés, mikor nem tudod abbahagyni, gőzerővel olvasol egész nap. Rájöttem, hogy nagyon jó a történet. Nagyon egyedi, örömmel vettem észre, hogy már 2013 óta írod, akkor pedig még nem sok ilyen fajta blog létezett. Próbáltam magamban behatárolni, hogy mégis milyen stílusú, de nehéz volt, mert van fantasy beütése, kicsi horror (eléggé félek a horror filmektől, úgyhogy nekem simán elmegy ebbe a kategóriába), krimi, szerelmes és gimis, tehát összességében jó vegyes. Talán pont ez fogott meg benne. Mindemellett az egész történet nagyon jól felépített, minden kapcsolódik mindenhez, tehát eléred, hogy az olvasó nagy figyelemmel olvassa, és kutasson apró részletek után, aminek köze van valamelyik titokhoz. Lényegében egy nagyon igényes, összetett és jól átgondolt blogot olvastam.
 Az elképesztő, vagy sokszor rémisztő események mellé belefűzted a történetbe a szerelmi szálat, ami egy jó lépés volt, ugyanis manapság mindenhol megtalálhatóak kisebb-nagyobb románcok. Bár az nem okozott meglepetés, hogy főszereplőnk Damiennel szűrte össze a levet. Ezt kiszámítható lépésnek találtam, de amúgy is Damien a kedvencem az öt testvér közül, úgyhogy örültem nekik!
 Ami nekem még nem fért össze, hogy amíg Elena-val ezek a hihetetlen dolgok történnek, addig ő még mindig csak egy sima gimnazista, akár osztálytársam is lehetne. Tudom, hogy ezzel az volt a célod, hogy valamilyen szinten hétköznapivá varázsold a történetet, de jobban el tudnám képzelni, ha pl. Elena azért érkezett volna Dollivanba, hogy felfedje a titkot, vagy ilyesmi.
 Tetszett, hogy a titkok legtöbbször egy kis elszólásból derültek ki, vagy éppen még mindig tűkön ülve várjuk az adott dolgok okát (pl. az Évadzáróban is előfordult több ilyen elszólás).
 Éjjeli olvasás közben kicsit paráztam, mert eszembe jutott, hogy Elena ablakán besurranó sebhelyes alak mit tervezett a lánnyal; közben pedig az én ablakom is tárva-nyitva állt, ráadásul egy elhagyatott pince mellett van a házunk, ahol elég sok fa is van. :D
 Nagyon jól írtad le Elena érzéseit és gondolatait, teljesen átérezhető volt minden, ami vele történet. Viszont a tájleírásoknál például hiányt éreztem. Valamiért nem tudtam odaképzelni magam a helyre..
 Hiányoltam még, hogy a fejezeteknek nem adsz címet. De ez csak inkább ilyen személyes dolog.
 Amit még a prológus hiányával kapcsolatban írtam, hogy kivételesen nem hiányolom, ez azért van mert olvasás közben végig az az érzésem volt, mintha egy könyvet tartanék a kezemben. Annyira el tudnám képzelni, hogy egyszer kiadod egy trilógiában! :)

Fogalmazásmódod nagyon jó - könyvszerű -, amit viszont említettem az érzelmek leírása mellett a tájleírások nem olyan jók. Szóismétlés nem sok helyen fordult elő, helyesírási hibák sem voltak jellemzők, inkább csak az elgépelések. Mondataidat hosszúságával nem vagyok elégedett, lehetnének összetettebbek.

Második évad
 Lényegében nem sokban tér el eddig az első évadtól, a cél még mindig ugyan az: Ki kell deríteni, hogy 100 évvel ezelőtt ki ölte meg Katherine-t.
 Jó ötlet volt belevonni egy tv-s, legendákkal foglalkozó műsort, szerintem Lana segítségére lesz Elena-nak és a fiúknak, de azért hiányoznak a Donovan fivérekkel közös kalandok.
 Huh, Damien és főszereplőnk szakítása lesokkolt. Nem értettem a lányt, mert igazából Damien nem mondta még el neki, mi történik ha Elena beteljesíti a sorsát, sőt, az sem derült ki, mivel ismétli magát a történelem, ha a Testőr beleszeret a Kiválasztottba, az pedig, hogy így lesz jobb mindenkinek, mivel úgysem lehetnének együtt... Hát, nekem ez fura, mivel már kellőképp veszélybe sodorták magukat, így pedig még a "munka kapcsolatuk" is megromlott, aminek pedig nem kellett volna bekövetkezni. De nyilván ez sem történt véletlenül, mert minden kapcsolatban áll mindennel.
 A Mester feltűntetése szintén egy jó lépés volt, főleg, hogy nem közvetlenül találkoztak, hanem "csak" egy látomáson keresztül.
 Kicsit csalódott voltam, mikor minden jel kezdett arra utalni, hogy nem a Sullivan család felmenői ölték meg a Danken lányt, de végülis igazad van, hogy bevezettél egy újabb kérdőjelet, mert ha nem a Donovan család a tettes, akkor nyilván valamelyik Sullivan volt az elkövető.
 Nem tetszett, hogy Katherine (valószínű) vámpírrá változott; az eddigi természetfeletti dolgok is elegek voltak.
 Egy dolgot viszont nem értettem. Mikor Elena eszméletét vesztette a rendőrségen, akkor az a férfi, aki megjelent a látomásában, az a Mester volt?

Szereplők:
A szereplők jellemzése inkább az első évad alapján íródott. 
 Elena már az első perctől kezdve szimpatikus volt. Csodálom a kitartását, bátorságát. Én is elég kíváncsi természetű vagyok, de ilyen messzire sosem merészkedtem volna. Vicces lánynak ismertem meg. Gondolatmeneteit mindig átéreztem; mondanám, hogy vele együtt féltem, de ez nem lenne igaz, mert nem sokszor olvastam arról, hogy félelmet érzett volna.
Ami negatívum volt vele kapcsolatban, hogy mindenki egyből odavolt érte. Oké, szép lány, jó fej, kíváncsi, de attól még nekem ez sok volt.
 Damien nagyon szerethető karakter, az a tipikus jó pasi, akire minden lány vágyik, de csak a fikciókban létezik. Kezdettől fogva Donovan-párti vagyok, de mégis vannak fenntartásaim velük kapcsolatban. Vajon tényleg ennyire meg lehet bízni bennük, tényleg segíteni akarnak? Olvasás közben mindig új dolgokat fedeztem fel a karakterekről és többször elbizonytalanodtam a fivérek szavahihetőségében. Pedig tényleg elég egyértelmű, hogy Damien szereti Elena-t, mindig segítenek a lánynak.. De azért mégis jobb félni, mint megijedni, ráadasul ott van a rendőrségi látomásban levő férfi mondata: Nem bíthatsz senkiben.
Számomra Damien titokzatossága volt nagyon magával ragadó (a kinézete után, természetesen), és a főszereplőnk által érzett szerelme. Jó, hogy nem kell szegény Elena-nak egyedül végigszenvednie a legendával.
 Max beszólásai sokszor idegesítettek, de szerencsére a második évadban jó hatást gyakorol rá Mia.
 Michaelt valamiért kedvelem, kaphatna több szerepet, hogy őt is megismerjük.
 Tom az első évadban közömbös volt, de a másodikban már megmutatta, hogy ő itt a nagytestvér, én úgy vettem észre, Elena-val húgaként bánik.
 Valamiért jobban vette volna ki magát az egész, ha Nate jön össze a Kiválasztottal. Mármint, imádom együtt Elena-t és Damient, de mint mondtam, kiszámítható volt.
 Alex Seggfej Sullivan annyira, de annyira unszimpatikus. Sőt, az egész családról ez a véleményem, sem Liz, sem Josh nem lopta be magát a szívembe. Egyedül Garreth az (eddigi egyetlen szereplése után), aki iránt nem érzek ellenszenvet.
 Danny igazán szerethető, nagyon jó olvasni a húgával való kapcsolatáról írt részleteket. Sajnálom, hogy ő nem tud a titokról, lehetne több szerepe is a történetben. Azt furcsálltam az elején, hogy olyan későn érkezett csak a birtokra. Erre még kapunk választ?

Hát, ez jó hosszúra sikeredett.
Gratulálok ehhez a nagyszerű bloghoz!
Amit tanácsolnék, hogy próbálj kicsit sűrűbben részeket hozni, láttam egyszer említetted az egyik fejezet elején, hogy kevesebb lett a rendszeres olvasóid száma, lehet ez volt az ok. Viszont lett egy új feliratkozód, mert úgyse bírnám ki, ha nem tudnám folytatni a történetet.
Remélem nem bántottalak meg semmivel, további sok sikert a blogoláshoz! :)



3 megjegyzés:

  1. Szia!

    Nagyon nagyon köszönöm ezt a részletes kritikát! Nagyon jó kritikaíró vagy, építő jelleggel fogalmazol, pozitívumokat és negatívumokat is egyaránt említesz. Örülök, hogy összességében tetszett a blog, hihetetlenül hálás vagyok a feliratozásért is! :) <3
    A fülszövegről annyit, hogy nagyjából lefedi a történetet, viszont valóban konkrétan az első évadhoz készült, ha a második évadét tettem volna ki, az zavaró lenne az új olvasók számára, így az a második évad menüpontja alatt megtalálható.:)
    A szerelmi szálak nem lesznek ilyen egyszerűek, még lesznek bonyodalmak és fordulatok ;)
    Danny érkezésére nem terveztem fényt deríteni, bevallottan őszintén: lusta voltam behozni egy új karaktert.
    Ami Katherine átváltozását illeti, azt én sem akartam először, de aztán így jött ki, azonban nem tart sokáig és később értelmet nyer. Az álombéli sötét alak a Mester volt, igen.
    Bevallom, 14 évesen, amikor elkezdtem a történetet jó ötletnek tűnt, hogy ez meg az beleszeret, de most már másképp csinálnám. Bár, ha jobban belegondolok igazából csak 2 ember szerelmes belé igazán :D

    Köszönöm mégegyszer a hosszú és tartalmas kritikát, és hogy ennyi időt rászántál a blogomra (rekordidò alatt olvastad el, le a kalappal). Ez volt az eddigi legjobb kritikám, komolyan, köszönöm! :)
    Egy kritikás blog egyik szerkesztője vagyok magam is, esetleg lehetne szó linkcseréhez? Ez egy olyan blog, amit érdemes hirdetni! :)
    Itt a link: http://fran-and-vivcsike-critics.blogspot.hu/ (Infinity Critics, ha rossz a link, a blogom modulsávjában megtalálod)
    Ui: bocsi a hibákért telóról vagyok és siettem.

    Ezer csók és ölelés,
    Vivienn J.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem emlékszem, hogy beleírtam e ebbe a hosszú válaszba, de igyekszem megfogadni a tanácsaidat! :)

      Törlés
  2. Örülök, hogy tudtam segíteni! :)
    Linkcserébe benne vagyunk, hamarosan kiraklak. Köszönjük ezt a lehetőséget!
    Puszil,
    Klaudia

    VálaszTörlés