Rólunk Rendelj! Kritikák Ajánlók Könyvkritika Starbucks Frappuccino

2015. augusztus 14., péntek

24. kritika

Sophia Smith és a félvérek élete


Cím: Eléggé félrevezető, illetve, nem lenne baj a címmel csak én valahogy a név alapján más történetre gondoltam. Kicsit egyszerű, de a történethez passzol.
Design és fejléc: Nem passzol egymáshoz a kettő. A fejléced nagyon tetszik, de a háttér teljesen elüt tőle. Én megértem ha a történethez passzoló hátteret akarsz, de ez a sok szín összezavarhatja az olvasót plusz nem nagyon mutat jól, valamint  háttérre rakott szövegek alig láthatóak, nehezen találtam meg a fejezeteket is. A fejléchez igazítsd a design-t mert az elsőre megfogott és profi munka bárki is csinálta!
Prológus: A fejléc alatt lenne a prológus? Mert ha igen akkor szerintem bővítsd és tegyél alá egy olyan háttért amin el lehet olvasni.
Történet: Húú, életemben nem olvastam ehhez hasonlót. Talán azért mert nem az ilyen fajta könyvek/blogok/filmek kötöttek le... mostanáig. Mikor elkezdtem olvasni nem annyira tetszett, persze megfogott az írásod és, hogy mindig történik valami, de valahogy el is hessegettem magamtól azt a tényt, hogy tetsszen mondván "áhh úgy sem vagyok az ilyenekhez szokva". Aztán mikor elérkeztem oda, hogy lefekszem és elalszok, azon kaptam magam, hogy a blogodon jár az eszem. Tudni akartam mi lesz a folytatás,mert azon az estén még csak egy-két részt olvastam. Ideges voltam, alig tudtam elaludni! Aztán másnap -azaz ma- továbbolvastam. Sokszor tartottam szünetet, de nem azért mert szerettem volna, egyszerűen csak muszáj volt mert annyira jól írsz és rengeteg olyan szó van benne amit meg kell értsek, mivel, hogy én nem ismerem a Percy Jackson történetet. Illetve ismerem, de nem olvastam és nem is láttam (igen most kövezzetek meg), de ezek után biztos, hogy utánanézek. Még most sem értem a végére, van még egy-két rész és egszen biztos, hogy ma már végig fogom olvasni, de úgy gondoltam már ideje lenne megírni a kritikát, mivel jó pár napja késleltetem mert váratlanul el kellett utaznom és köszönöm, hogy ezt megérted és nem lettél dühös rám!:)
Látszik, hogy rengeteg dolognak utánanéztél ami dícséretreméltó, mert ebből látszik mennyi energiát fektetsz az egészbe.Kidolgozott az összkép, tudod mit akarsz a történetedtől és ehhez is tartod magad, gyönyörűen leírod a tájat, teljesen beletudom magam élni, de a szereplőkről nem sokat írsz, holott ha a tájat be tudod mutatni akkor az embereket is hasonlóképpen jól körbeírhatnád és szerintem szükséges is lenne, mert eléggé kiismerhetetlenek és talán jó lenne látni Sophia szemszögéből egy jó pár soros személyleírást akár Nickről, akár Blairről vagy bárkiről. Ezek mellett nagyon jól fejezed be a részeket, az ember egyre kíváncsibb és kíváncsibb lesz és ahogy láttam sok olvasód van már akik ezt meg is jegyezték. Több párbeszédet építs a történetbe, alig van pár és szerintem ezek miatt is nem tudom kiismerni az embereket, valamint azért elég fontosak a beszélgetések és itt legtöbbször vagy az van, hogy egy mondatot mondd az egyik amire a másik "csönddel" válaszol vagy pedig elmegy az egyik sétálni vagy aludni vagy akármi és én ezt hiányolom legjobban.
Helyesírás: Ami kicsit zavar azok a szóismétléseid, pl.: A tisztás gyönyörű hely volt.A friss,zöld füvet néhol színes virágok díszítették,amelyeket megvilágítottak a Nap sugarai.A tisztás közepén egy apró,friss vizű patakocska terült el,amely lassan hömpölygött lefelé az árral.A tisztást jobb oldalt egy erdő keretezte,amely sűrű,sötétzöld fák csoportjábol épült fel.Eddigi életem során már láttam pár tisztást,de ez igazán szépnek bizonyult.   
Helyettesíthetnéd  tisztás szót környezettel, tájjal, ligettel, füves területtel.. stb. A szereplőidnek is adhatnál becenevet, mert egy sorban többször feltűnik ugyanaz a név és néha kicsit zavaró tud lenni. De szépen írsz és jól használod a szavakat, tele van számomra ismeretlen kifejezésekkel ami nagyon tetszik.Rengeteget tanulok a blogodból.:)
Szereplők: Mint írtam nehezen ismertem még ki őket a párbeszédek hiányossága miatt, de alapvetően kedvelem őket. Sophia sokkal érettebb mint egy átlagos 13 éves és jóval erősebb is, még Nicknél is aki látszólag kemény, belűről mégis észreveszek valamiféle érzékenységet, lehet, hogy épp Serena miatt, ja és kíváncsi vagyok Nick hogyan élte meg ezt a tragédiát ami történt, remélem egyszer ezt megtudhatom. Blair egy imádni való lány akit mindenki szeret, de ugyanakkor erős és bátor jellem. Mr. D. még az akit kedvelek és talán eddig őt ismertem ki legjobban, az ő múltbéli történeteire is kíváncsi lennék.
Tanács: Amit tudtam menet közben leírtam, ha ezeket megfogadod akkor biztos vagyok, hogy nagy sikered lesz, de ha nem az sem vészes, vannak neked már lelkes rajongóid. Köszönöm, hogy megmutattad, hogy bizony az ilyenfajta blogok is érdekelhetnek, mindenképp olvasni fogom! Nálam nyert!:)


2 megjegyzés:

  1. Szia! Köszönöm szépen ezt az építő,de egyben lelkesítő kritikát! Tényleg nagy segítséget nyújtott nekem! A közeljövőben igyekszem betartani ezeket! :)

    VálaszTörlés
  2. Szia! Köszönöm, hogy elolvastad és,hogy betartod a tanácsaim, fantasztikusan írsz, csak így tovább!:)

    VálaszTörlés