Rólunk Rendelj! Kritikák Ajánlók Könyvkritika Starbucks Frappuccino

2014. augusztus 25., hétfő

5. kritika

#5 Burn
Tudom, hogy nem vállalunk design kritikát, de itt muszáj megjegyeznem, hogy Corrinne W. megint remek munkát végzett, és az egész blog kinézete nagyon jó összhangban van. Most pedig következik a kritika.

Cím: Nem értem, miért pont ezt a címet választottad, de valószínű a későbbiekben erre a kérdésre is választ kapok.
Prológus: Szerintem nagyon rövid, erről a bevezető részről még írhattál volna. Lehet tudni, hogy mi történt Linda szüleivel és azt is sejtem, hogy az esemény hatására mennyire megváltozott, de konkrétan semmi nincs kiírva, csak az utalásokból következtettem. Ez egy jó pont, mert az olvasó elkezd gondolkozni és próbálja kitalálni a történet következő részleteit, tehát foglalkoztatja az írásod.
Fülszöveg: Ez az, ami nagyon megfogott,  sőt, igazából csak az utolsó négy sora. Adtál egy kis segítséget az olvasónak, hogy még többet tudjon Linda életéről, de azt még mindig nem pontosítottad, hogy miért teszi ezeket? Mi vezeti arra, hogy ilyen dolgokat tegyen? Már ha egyáltalán ő teszi... A rövid kis ismertető végéről való véleményem ismered, most pedig kifejtem, mit gondolok az elejéről. Nem tetszik. Hogy miért? Pár mondat, ami felesleges és ha tovább megyünk, a prológusból megtudjuk a lány életét kísérő rossz dologak. Ami igazán fontos, az az utolsó sorokban rejlik és az ragadja meg az ember figyelmét.
Történet: Nos, a fülszöveg után nagy reményekkel kezdtem bele, de csalódottan vettem észre, hogy még a blog elején jársz, tehát a fentebb felsorolt kérdéseim még várhatnak a válaszra. A történet alapvetően jó ötlet, de az eddigi részekben még nem bontakozott ki teljesen. A részeid rövidek és ha többet írnál, a kíváncsi olvasó (azaz én) már egy csomó dolgot tudna és egyszerűen nem bírná kivárni a folytatást. Lényegében a jó ötletű történet nagyon lassan fog haladni, de ez nem feltétlenül jelent rosszat, addig gyártok pár elméletet, hogy megfejtsem a fülszöveged imádott utolsó sorait. :D
 Fogalmazásmódodban nem találtam semmi kivetni valót, a formázásban viszont egy dolgot: tagold a részeket. Sokkal átláthatóbb, ha bekezdésenként írsz. Mondataid rendben vannak, helyesírási - vagyis inkább elgépelési - hibák viszont előfordulnak és eléggé észrevehetőek, de ezt egy bónusz átellenőrzéssel orvosolni tudod. Az eddigi fejezetek előnyben részesítették a leírásokat, hiányoltam a bővebb párbeszédeket Linda és mamája között. Szóhasználatod megfelelő, szóismétlést nagyon kevés helyen találtam.
Szereplők: Linda karaktere számomra eléggé ellentmondásos. Egyik percben azt hinné az ember, hogy milyen kis elesett és elkezdi sajnálni, aztán hirtelen betöri egy fiú orrát. Hirtelen haragú csajszi, az biztos.
Anna pedig szintén elég érdekes és róla még nem sok mindent tudok, remélem a későbbiekben ő is jobban megnyílik.
Linda mamája pedig biztos egy tünemény, de pár cselekedetét nem értem, gondolok itt arra, hogy mindig adja a képeket unkájának, aki ettől csak szenved.

A végén pedig összefogalok pár tanácsot:
- Figyelj az elgépelésekre és a lemaradt, vagy éppen pluszba írt betűkre.
- Tagold a bejegyzést.
- Próbálj meg hosszabb részeket írni.
- Ismertesd jobban Anna és Emília karakterét, adj nekik több szerepet.

Remélem hasznos számodra ez a kritika és nem bántottalak meg semmivel. További sok sikert kívánok! És szereztél egy új olvasót. :) xx


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése