Rólunk Rendelj! Kritikák Ajánlók Könyvkritika Starbucks Frappuccino

2014. augusztus 25., hétfő

4. kritika

#3 Kezdetektől a végsőkig
Elég nehéz feladat elé nézek, eddig ez a kritka jelenti számomra a legnagyobb kihívást.

Cím: A cím számomra kifejező, magába foglalja, hogy Voldemort életét a egészen a kezetektől követhetjük, tehát találó a cím és nem túlcsavart. Egyszerű, de nagyszerű.
Prológust nem írtál, de itt nem is várom el hogy legyen, a blogod konkrétan egy könyvre emlékeztet, tehát a prológus hiánya fel sem tűnik az embernek-
Fülszöveg: Fülszöveg helyett a Leírást értékelem. Tetszik, hogy a kérdések formájában foglaltad össze a történet alakulását, ezzel felkelted a figyelmet és ez a történet nem azzal vonzza az olvasókat, hogy sötét dolgokról írsz, ami a sok romantikus blog között kétségtelenül kitűnik. Erről a részről rosszat nem tudok mondani.
Történet: Előre is elnézést kérek Tőled, de nem sok ilyen blogot olvastam még, úgyhogy nehéz lesz összeszedni rendesen a gondolataimat.
 A történeted egyedi, Harry Potter rajongóknak pedig egy igazi kincs. Voldemort számomra mindig is egy titokzatos karakter volt és ez a történet egy teljesen más látoszögből engedi felfedezni a J. K. Rowling által megálmodott varázslatos világot.
 A Leírás elolvasása után félve kezdtem bele a történetbe, nem tudtam, mire számítsak, vonakodva olvastam végig a első sorokat, amik csak leírást tartalmaztak. Nekem kicsit kusza a rész eleje, nem mindig értettem mi mire vontakozik, de ahogy egyre jobban haladtam, mindent megértettem és faltam a sorokat.
 Én a helyedben nem így kezdtem volna a történetet, itt arra gondolok, hogy például Tom visszaemlékezéséből is születhetett volna ez a fejezet.
 Annál a résznél, mikor bemutattad, hogy mi történt Tommal, mikor már nem volt rá hatással a bájital, valamit hiányoltam. Arra a részre jobban kitérhettél volna, számomra kevés volt az információ.
 Most pedig kitérek az írásmódodra. Első dolog, ami egyből feltűnt, hogy a részt nem tagoltad. Ez nem egetrengető hiba, de sokkal átláthatóbb, ha bekezdésekbe szeded a fejezetet. [Ahogy görgettem lefelé, észrevettem a négy csillagot, amit elválasztóként alkalmaztál. Ez egy kevésbé jó megoldás, szerintem egy háttérhez színben illő képe szebb külsőt adna, de mivel nem a kinézetet értékelem, ezt csak zárójelben jegyzem meg.] Szóhasználatod különleges és mivel azt akartad, hogy könyvhű legyen az egész, elmondom, hogy sikerült elérned, olvasás közben teljesen úgy éreztem, mintha egy könyvet tartanék kezeim között. Helyesírási hibát egy helyen sem találtam, tényleg odafigyelsz minden részletre, viszont vessző elhagyása nagyon kevés helyen előfordult, de nem volt feltűnő.
 Plusz jó pontnak számít még, hogy az elbeszélő nem a szereplők közül került ki, tehát nem zavarod össze az olvasókat azzal, hogy egy részben három szemszöget kell figyelniük.
Szereplők: mivel a szereplőid már adottak voltak, így róluk nem mondanék különösebb dolgokat, szépen leírtad a cselekményiket, a mondatok teljes összhangban voltak az egész történet stílusával.

Most pedig pár dolgot kiemelek:
- Tagold a részeket a jobb átláthatóság érdekében.
- Néhány részlet szinte követelte, hogy jobban térj ki rá, de nem tetted. Erre a közeljövőben figyelj, hogy mégjobban beleélhessék az olvasók magukat a történetbe.
- Lényegében pedig mindent folytass, ahogy van, mert ez a blog nagy sikereket fog elérni. :)

Remélem nem volt haszontalan ez a kritika, mert nagyon sokat gondolkoztam rajta, mivel szinte nem volt mibe belekötni, az egész blogod összhangja nagyon precíz és lászik, hogy nagy odafigyeléssel készült el az elsőr rész. Gratulálok, igazán jó történetet tudhatsz magadénak! További sok sikert kívánok. xx




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése